THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Feb 18, 2011

5 tips &seni mengurat

Bagaimana seni-seni memikat &mengurat yang dibenarkan dalam islam?

1.dimulakan dengan penghayatan atau berpandangan.pandangan pertama mestilah pandangan yang dibenarkan dalam islam &tidak menyalahi syarak iaitu hanya melihat muka &tapak tangan

2.senyum.Senyum adalah sedekah apabila kita sudah melalui proses pandang pertama tadi ,secara tidak langsung kita akan senyum untuk menanbat hati wanita pilihan kita.

3.bercakap.Ada dua jenis bercakap iaitu secara langsung seperti melalui telefon dan secara tidak langsung iaitu melalui SMS atau laman -laman sosial.Tidak kira apa jenis komunikasi yang kita gunakan,biarlah ada had batasnya

4.Janji temu.Selepas masing-masing sudah berani bercakap janji temu dibuat untuk berjumpa di satu tempat mengikut masa yang ditetapkan.

5.Dating.Disini, pasangan mula berjumpa atau dengan kata lain dating.Proses berjumpa ini adalah satu ujian hawa nafsu yang boleh membawa ke arah kemudaratan jika iman tidak cukup kuat.Syaitan benci melihat manusia bina masjid.
JUSTERU,syaitan mula masuk bersama hawa nafsu untuk menguasai diri manusia.Setelah syaitan berjaya menguasai diri pasangan tersebut ,berlakulah perkara yang boleh membawa kepada penzinaan.

Apabila zina berlaku akan timbullah gejala-gejala sosial seperti buang bayi dan sebagainya.Proses kelima boleh dielakkan atau dikawal jika wujud orang tengah yang boleh dipercayai untuk membantu kita melalui perhubungan yang terarah kepada kebaikan.

0 ulasan: